REFERENCE

Přečtěte si reference, které o taneční škole napsali významní odborníci v tanečním oboru, naši absolventi i rodiče i prarodiče našich žáků. Zveřejňujeme zde reference, které nám posíláte na email: info@tanecniskolapraha.cz. Vaše fotografie a písemné reference zveřejňujeme na základě vašeho souhlasu a to do doby, než váš udělený souhlas odvoláte.

Eva Krakešová
Mgr. EVA KRAKEŠOVÁ
taneční kritička, publicistka, pedagožka

Když vstoupíte z jedné z předzahrádek do domu na Lotyšském náměstí v Praze 6, překvapí Vás šumot dětských hlasů, které se linou z přilehlé místnosti. Je to šatna, v níž se žáci připravují na svou vyučovací hodinu. Jsme totiž v Taneční škole Jany Tomanové, která právě v tanečním sále vyučuje klasický tanec.

Janu Tomanovou – Eriksson jsem poznala jako učitelku taneční výchovy v Základní umělecké škole v Praze, Veleslavíně. Na svou pedagogickou dráhu se připravila velice zodpovědně – studovala taneční pedagogiku na HAMU v Praze, které později doplnila stáží na Akademii Princezny Grace v Monacu. V roce 1993 se osamostatnila a založila svou taneční školu. Nyní již řadu let pracuje přes různé překážky intenzivně pro zdar svého učiliště. Své profesi je oddána tělem i duší.

Mimo klasického tance mohou v její škole žáci navštěvovat také hodiny moderního tance. Pravidelně jsou pořádány „otevřené hodiny”. Vyvrcholením činnosti je každoroční nastudování „Tanečního přestavení”, které je koncem školního roku uvedeno v některém pražském divadle.

Okouzlí Vás výkony žáků, radostná atmosféra a nápaditá choreografie jednotlivých čísel. Účinkující jsou odměněni dlouhotrvajícím potleskem, který je zároveň odměnou pedagogům a vedení školy.

anonymní portrét
MDDr. TEREZA CHMELOVÁ

Na hodiny tance k paní profesorce Tomanové jsem chodila jako dítě asi šest let. Ráda na tu dobu vzpomínám. A myslím, že mi navždy zůstala láska k tanci a pohybu.

Nyní mám sama malou dceru, která od pěti let chodí také tancovat – do stejné taneční školy jako kdysi já. A já nyní znovu, jen tentokrát z pozice rodiče, mohu sledovat hodiny, které paní profesorka vede velice profesionálně s ohromným zápalem a zároveň osobním přístupem ke každému žáčkovi. Dceru tanec baví, těší se na každou hodinu.

A to je pro nás velice důležité…!

anonymní portrét
EMILIA LEONARD

Excellent for any type of dance learner due to standards and climate.

My daughter is in her second year with the school, she has tremendously grown and improve her ballet movements.

It´s a small, very sweet, stimulating place that is a good fit for any child.

Mrs. Tomanova is a talented and dedicated teacher. Her passion for ballet is so inspiring. The girls love and appreciate her. She is also very patient but professional teaching the girls not only ballet but also good values in life.

I’d recommend with no hesitation.

anonymní portrét
PAVEL FUCHS

Bez odborného vedení se nikdo krásně tančit nenaučí. Zkoušeli jsme různé taneční školy.

Po půlročním navštěvování taneční školy profesorky Tomanové měla dcera neuvěřitelný pokrok a tanec zde dceru baví už druhým rokem.

Možná i proto, že vedle klasického baletu se rozvíjí pohybově i v ostatních dovednostech a nedochází tak jednostrannému vývoji pohybu dítěte.

Michal Stein
MICHAL STEIN
Taneční magazín

Taneční škola Jany Tomanové pracuje na území šestého pražského obvodu, přesněji v Dejvicích, již přes čtvrt století. Za tu dobu úspěšně připravila pro odborné taneční a baletní studia přes desítky zájemkyň a zájemců. Při sledování jejích představení bych výhradně k choreografickým dominantám přiřadil “Loutky z baletu Coppélia”, díky nápaditosti vedení interpretů od majitelky školy Jany Tomanové. Pozadu nezůstala ani “Zlatovláska“– opět od Jany Tomanové – pro Zoru Fuchsovou. 

Ale i další choreografie si zaslouží uznání a poklonu. Obzvláště tím, kterak respektovaly věk i taneční zkušenosti jednotlivých interpretů. Všichni, od těch nejmenších tanečnic až po ty téměř dospělé, zaujaly ohromným soustředěním, svědomitostí i citem pro kolektivní výkon. Bylo vidět, že všichni vytvářejí sourodý tým. A to je určitě tím nejdůležitějším. Dobré pohybové a koordinační schopnosti a vystupování na veřejnosti svědčí o tom, že práce Jany Eriksson Tomanové i dalších pedagogů má smysl a přináší ovoce. Případně i ovace.

anonymní portrét
MUDr. PETR MAJER

Tanec je těžká práce. Těžká, ale krásná.

Poznali jsme s mojí ženou tuto obdivuhodnou dámu před více než dvaceti lety. Její nadšení pro výuku budoucích baletek spojené s vrcholnou profesionalitou nás nadchlo, a tak její školu začaly brzy navštěvovat obě naše dcery.

Paní profesorka Eriksson Tomanová vždy měla – a dosud má – úžasnou schopnost obklopovat se týmem skvělých odborníků. 

Dcery měly, díky četným osobním kontaktům paní profesorky s evropskou baletní scénou, možnost účinkovat i v zahraničí: v Německu a ve Švýcarsku.

Ze starší dcery je nyní lékařka, mladší dokončuje doktorát. Uplynulo dvanáct let a my se ženou opět sedíme ve zkušebně se zrcadly a tyčemi. Jako bychom se vrátili v čase. Pouze namísto našich dcer absolvuje první krůčky na parketu naše vnučka Kristýnka. 

Paní profesorka je ještě zkušenější a ke svým žačkám empatičtější. Vnučka jí věří a má jí ráda. Navštěvuje individuální výukové hodiny a zanedlouho se stává nejmladší sólistkou v historii školy.

Jan Křiček
PhDr. JAN KŘIČEK, CSc
člen akademického senátu Akademie výtvarných umění Praha, profesní orientace Tv na VŠ

ESTETICKÁ VÝCHOVA je dílčí reflexí společnosti, která dnes čelí aktuálně působícím trendům (zisk, peníze) promítající se i do procesu vzdělávání.

Sledujeme odklon od řeckých ideálů, harmonie duše i těla, odklon od tradičních hodnot budovaných po léta.

Pouze část osvícených učitelů tuto realitu vnímá a svou činnost věnuje ve prospěch žáků. Jedním z nich je i taneční pedagog Jana Eriksson Tomanová. Svou profesní odborností potvrzuje, že spontánní pohyb s hudbou ve prospěch pohybu tanečního koordinuje estetické vnímání a tím harmonizuje osobnost žáka. Vede to k jeho kultivaci.

Práce Jany Tomanové s jejími žáky je jakousi barevně vyváženou kyticí květů, které ale autor nedovoluje zvadnout. Svou profesní činností do ní barevně přispívá, ale i zviditelňuje. Nejzřetelněji na veřejnosti tanečními vystoupeními svých svěřenců.

Jan Váňa, sólista baletu Ukrajinské národní opery Tarase Ševčenka v Kyjevě
Jan Váňa
sólista baletu Ukrajinské národní opery Tarase Ševčenka v Kyjevě

Paní Tomanovou jsem poprvé potkal ve školce na začátku 90. let. Byl jsem malým chlapcem, který neměl ponětí co je to taneční umění nebo balet. Dnes je ze mě profesionální tanečník. Ve škole paní Tomanové jsem strávil kousek dětství, kdy jsem cvičil snad každý všední den. Díky ní jsem se mohl zúčastnit stáže na taneční Akademii princezny Grace v Monaku. Přitom zkoušet a tančit v akademii, o tom se může některým studentům a tanečníkům jen zdát.

Rád také vzpomínám na pana Voborníka. Na jeho přátelský a lidský přístup a jeho choreografie, které pro studenty vytvářel. Děkuji za Váš čas, úsilí, práci, tvůrčí jiskru a za vše, co jste do mě vložili. V této, nejen pro taneční umělce, nelehké době přeji Vám a Vaší škole světlou budoucnost.

23. 4. 2020

Patrik Holeček
Patrik Holeček
sólista baletu Národního divadla v Praze

Do školy paní profesorky J. Tomanové jsem chodil od čtyř do dvanácti let. Během těchto let jsem zažil mnoho zábavy, ale zejména jsem se zde poprvé seznámil s uměleckým – tanečním světem.

Díky škole paní J. Tomanové jsem navštívil nejen mnoho koutů České republiky, ale také místa v Německu, nebo Švýcarsku. S průpravou paní profesorky jsem byl perfektně připraven na studium Taneční konzervatoře. Tuto školu doporučuji nejen všem, co chtějí v tanci pokračovat na profesionální dráze, ale i těm, co berou tanec jen jako koníček.

KONTAKTUJTE NÁS

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
Načítání...